Samenvatting
In deze training worden de hygiënische basisvoorwaarden én HACCP uitgediept. Volgende komt aan bod: wat zijn CCP’s, hoe toepassen in een lesomgeving, hoe controleren,…? Didactische tips én voorbeelden zitten vervat in deze training: een aanrader!
Inhoud:
Eerst werpt de lesgever een licht op de basisvoorwaardenprogramma’s en illustreert met praktijkvoorbeelden hoe deze didactisch kunnen vertaald worden naar een lesomgeving of school.
In een tweede lesgedeelte, wordt het HACCP-stappenplan overlopen alsook de methodieken m.b.t. gevarenanalyse. Hierbij wil de lesgever een ‘praktische vertaalslag’ maken en een antwoord bieden op volgend gegeven:
- Hoe brengen we deze materie over naar de leerlingen?
- Welke zijn de CCP’s en PVA’s?
- Hoe toepassen in een lesomgeving?
- Waarom zijn dit CCP’s en hoe controleren, ….?
Aan de hand van didactische tips & tricks trachten we de ‘abstracte’ materie toegankelijker te maken. Een toffe uitdaging!
Doelgroep:
- leerkrachten voeding (Bakkerij)
- leerkrachten die in hun lesprogramma voeding of deelaspecten ervan behandelen (studiedomeinen Voeding&Horeca, Maatschappij&Welzijn)