Omschrijving
Professionele commerciële communicatie: verbaal en non-verbaal, ook aan de telefoon:

  • Een zelfzekere en positieve uitstraling: vertrouwen winnen van de klant.
  • Proactieve klantgerichtheid: overtuigingskracht naar de klant toe en aanvankelijke weerstand ombuigen naar interesse.
  • Alerte houding en luistervaardigheid: de juiste vragen stellen en niet laten meeslepen in het verhaal van de klant.
  • Dynamisch taalgebruik: snel "to the point" komen.
  • Resultaatgerichte aanpak: kort op de bal en snel overgaan tot afsluiten.
  • Aandacht voor het profiel van de klant:
  • Aanduiden van de soorten klanten.
  • Hoe die klanten benaderen ?
  • Opmaak van het sellogram:
  • Principe van het sellogram.
  • Wie zijn wij als bedrijf en hoe omschrijven wij onze positie naar de klant toe ?
  • Wat zijn onze diensten en/of producten: bepalen van eigenschappen en bijhorende voordelen.
  • Wie zijn onze medespelers in de markt en hoe is onze positie tegenover hun aangeboden diensten ?
  • Met welke doelstellingen of motivaties wil ik de klanten benaderen ?
  • Samenstellen gebruiksklaar sellogram op basis van bovenstaande gegevens.
  • Link naar telefonisch prospecteren en verkoopsgesprekken.

Doelstelling

  • Basisprincipes van de communicatie even op het voorplan zetten.
  • Inzicht verwerven in onze gesprekspartner.
  • Via het opmaken van een sellogram (verkoopmatrix) brengt de deelnemer de eigenschappen van zijn producten en/of diensten alsook de marktomgeving in kaart. Dit is het denkkader van waaruit elke actie naar de klant toe voortvloeit.
  • Verwerven van een grondig inzicht in de waarde van de producten en/of diensten en in bijhorende voordelen.
  • Verhogen van de contactvaardigheid door betere kennis van de producten en/of

Diensten
Doelgroep
Werknemers die een functie (zullen) uitoefenen op de commerciële binnen- of buitendienst en die hun bekwaamheden op dat vlak gestructureerd willen verbeteren of verhogen. Deze opleiding bestaat uit een traject van 3 modules die apart kunnen gevolgd worden.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
Bedrijvencentrum Waasland
Industriepark-West 75 - 9100 SINT-NIKLAAS (Tel 03 780 17 11)
Referentie
MTE/242/44/0801/87593/01
Prijs
150 EUR per deelnemer
Tijdsduur
8 uur, geen VOV
Startdatum
03/10/2024
Datums
03/10/2024
Uren
9.00-17.00u, met broodjesmaaltijd
Aantal inschrijvingen
2/10
Lesgevers
Bavo Goos (Smart Boost bv)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

KMO-Portefeuille

Deze opleiding komt in aanmerking voor betaling met de KMO-Portefeuille.

IPV vzw (Alimento) is geregistreerd bij het Vlaams Gewest als dienstverlener voor de KMO-portefeuille voor Opleidingen onder registratienummer DV.0109088.

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven