Samenvatting
Je leert nieuwe communicatie- en samenwerkingsgewoontes aan waardoor je meer succesvol en open met collega’s, klanten, anderen, ... kan communiceren en ook beter begrepen wordt.

Leerdoel
Communicatie op het werk is meer dan ooit cruciaal om de kwaliteit van het werk en de relaties te verbeteren. Toch vinden we het moeilijk om succesvol en open met elkaar te communiceren.
Misschien heb je het gevoel dat mensen je verkeerd begrijpen. Wacht je te lang om je frustaties met een collega te delen? Hoe krijg je technische boodschappen over gebracht op een heldere manier? Hoe ontwikkel je een positieve mindset zodat stress kracht wordt? Hoe ga je om met ja-maarders en botsende persoonlijkheden? Hoe vergroot je je invloed en overtuigingskracht naar de collega’s en klanten?
Na deze 2-daagse training ontwikkel je nieuwe communicatie- & samenwerkingsgewoontes waardoor je goed wordt in verandering. Je komt te weten wat voor jou werkt om, sterke relaties, vertrouwen en resultaat te bereiken. Bovendien los je je eigen case op zodat je meteen resultaat proeft op de werkvloer.

Doelgroep

  • Leidinggevenden of HR medewerkers die werk willen maken van een open aanspreekcultuur om de productiviteit en de relaties binnen het team te optimaliseren.
  • Ingenieurs, technische medewerkers die complexe boodschappen op een eenvoudige manier willen overbrengen naar collega’s, klanten, ...
  • Alle medewerkers die hun communicatie in het algemeen willen verbeteren.

Programma

  • ‘Be the architect’
    • Mindset en kracht van overtuigen. Een positief brein ziet meer, is productiever en creatiever.
    • Positieve communicatie begint bij positief communiceren met jezelf.
    • Welke gewoontes buigen stress om naar kracht?
    • Emotionele intelligentie. Mood management. Hoe haal je het beste uit jezelf en anderen collega’s, klanten, ...)?
    • Empatisch leren kijken naar en omgaan met multiculturele verschillen.
  • ‘Communicatie basis’
    • Installeren van een open aanspreekcultuur. Welke gewoontes ontwikkel je op verschillende levels?
    • Luisteren om te begrijpen. De kracht van observaties. Vraag- & actief luistertechnieken.
  • ‘Vergroot je invloed, begin bij jezelf’
    • Op maat van verschillende persoonlijkheden communiceren en makkelijker omgaan met moeilijke mensen.
    • Feedback geven en ontvangen op een zodanig manier dat de boodschap overkomt en resultaat oplevert.
    • Sociaal-intelligent omgaan met ja-maarders.
    • Weerstandsverlagende technieken toepassen.
    • Slecht nieuws en moeilijke boodschappen constructief overbrengen.

Opmerking
Tijdens deze training wordt er één dagdeel gewerkt met een business acteur. Op deze manier kunnen eigen cases ingeoefend worden.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
Hotel Mercure Roeselare
Westwing Park, Regus, Kwadestraat 149B - 8800 ROESELARE (Tel 051 79 27 33)
Referentie
VIB/242/44/0301/87365/01
Prijs
300 EUR per deelnemer
Tijdsduur
16 uur, geen VOV
Startdatum
14/11/2024
Datums
14/11/2024 en 21/11/2024
Uren
volledige dag van 9u tot 17u
Aantal inschrijvingen
5/12
Lesgevers
Evelien van Dyck (BORNEO COACHING)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

KMO-Portefeuille

Deze opleiding komt in aanmerking voor betaling met de KMO-Portefeuille.

IPV vzw (Alimento) is geregistreerd bij het Vlaams Gewest als dienstverlener voor de KMO-portefeuille voor Opleidingen onder registratienummer DV.0109088.

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven